« سهم خواهی انقلابمزرعه آفتابگردان »

بشر به صورت فطری نیاز مند محبت و مهربانی است. هم محبت ورزیدن را دوست دارد و هم مورد مهربانی قرار گرفتن را.

کودکی را تصور کنید که تازه پا در این دنیا نهاده، به چهل روزگی که می رسد به نوازش اطرافیان واکنش مثبت نشان داده و لبخند می زند.

واکنش انسان ها آنقدر به مهربانی خوب است که در طول تاریخ دشمنان از حربه مهربانی و لطف استفاده کرده و افراد را فریب می دهند. همانطور که در دنیای امروز به بهانه دموکراسی به کشورگشایی می پردازند و یا با به راه انداختن جنبش های فمینیستی به اسم دفاع از حقوق زنان به اغراض خود می رسند.

اما خوب است بدانیم که در دنیا مهربانتر از رسول گرامی اسلام موجودی خلق نشده است. در قرآن کریم در مورد ایشان در آیه128سوره توبه آمده است: لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِیم پیامبر آن چنان نسبت به شما مهربان است که برای ایمان آوردن شما از خودتان حریص تر است و نسبت به مومنان رووف و مهربان است.

در جای دیگر پیامبر را نرم خو معرفی می کند و در آیه159 آل عمران می گوید: فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ

در روایات است که رسول اکرم هر روز توسط فردی مورد اذیت واقع می شد و او از پشت بام خانه بر سر پیامبر خاکستر می ریخت یک روز که این کار را نکرد پیامبر احوالش را گرفتند. گفتند که او بینمار است. پیامبر به عیادتش رفتند و با این رفتار مهربانانه او را متاثر ساختند و آن فرد مسلمان شد.

در زمانه ای که زنان را موجودی پست می دانستند و و دختران را زنده به گور می کردند رسول مهربانی ها می فرمایند: بهترین مردان شما خوش رفتارترین شما با زنتان است.

دین اسلام دین مهربانی هاست. پیامبراسلام مهربانترین انسان است. پس با تأسی به ایشان 

مهربان باشیم.

مهربان باشیم.


موضوعات: مقاله, فیش تبلیغی
   پنجشنبه 8 آذر 1397


فرم در حال بارگذاری ...