« تولد حضرت عیسی بدون پدر امری طبیعی بوده؟دلیل قرآنی شرکت در روز قدس »

#شبهه، تولیدی، دست نوشته

اصل در دینداری دل و ارتباط قلبی با خداوند است چرا بر ظواهر تاکید و پافشاری می کنید؟

پاسخ:

این سخنی است که مدرنیته امروز برای جوامع به ارمغان آورده است در حالیکه همان حرفی است که جاهلیت عصر رسول به آن معتقد بود پس می توان این را جاهلیت مدرن دانست.

دین مجموعه ای از بایدها و نبایدهاست که باید به آن ملتزم بود و همان خدایی که در دل می خواهی به او برسی این اوامر و نواهی را برای فرد قرار داده است. با نگاهی به آیات قرآن کریم به خوبی در می یابیم که دین تنها حب در دل نسبت به خداوند متعال نیست بلکه عمده تکالیف دینی در قرآن کریم مطرح شده است. تاکید بسیار قرآن کریم بر نماز، توجه به مسیله حجاب، تاکید بر پرداخت زکات، صدقه و توصیه به نیکی به پدر و مادر و همسایه و غیره و نیز توجه به اعمال صالح و بسیاری از اعمال دینی دیگر نشان از آن دارد که این سخن مطلب درستی نیست که اصل دین در قلب انسان باید باشد.

البته این درست است که در ارتباط با خداوند نباید به ظواهر بسنده کرد؛ اما حذف ظواهر و بسنده کردن به ارتباط قلبی با خداوند همان سکولار کردن دین و جدا کردن دین از زندگی است. به این معنا که در زندگی دین جایگاهی نداشته باشد و فقط دین در دل باشد و هر از چندی با خدا درد و دلی بکنیم و با توبه خود را پاک کنیم. نوشته شده توسط: فاطمه درویشی

   دوشنبه 28 خرداد 1397


فرم در حال بارگذاری ...